Publicerat den 4 maj 2023

2 Key Account Manager till Göteborg

Areco Metals befinner sig i ett expansivt skede med stor tillväxt, och söker nu två entreprenörsdrivna och ansvarsfulla Key Account Managers som är vana att arbeta i en industriell och internationell affärsmiljö.

Tjänsten är bred och utvecklande då den inbegriper övergripande ansvar för både sälj- och inköpsprocessen gentemot dina internationella kunder inom främst fordons-, verkstads och processindustrin. Du blir ansvarig för försäljning och utveckling av olika stålprodukter mot såväl befintliga som nya kunder. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och innefattar även ca 40 resdagar per år. Inom organisationen finns djupgående metallurgisk expertis med mångårig bakgrund inom branschen.

Du blir placerad på Areco Metals kontor i Göteborg och tillträde kan ske omgående.

Om Areco Metals
Areco Metals är ett framgångsrikt företag och en viktig leverantör av stålprodukter till främst den Nordiska industrin men levererar även till industrikunder i övriga Europa. Bolaget ingår i Areco koncernen och består av 3 försäljningsområden. Försäljning av coils från eget lager, försäljning av slittade band samt formatplåt från vårt stålservicecenter i Malmö samt försäljning av specialstål, rostfritt, aluminium, metaller, band, plåt, tråd, smide, gjutgods och rör.

Företaget är idag en ledande leverantör mot främst bygg, fordon- och verkstadsindustrin. Bolagets affärsidé är att på bästa sätt leverera olika typer av stålprodukter till företagets kunder.

Företaget har väletablerade relationer med kvalitetsleverantörer och besitter en gedigen inköps- och logistikkunskap inom produktområdet vilket stärker kundernas konkurrenskraft. Omsätter ca 2 miljarder kronor och har ett -20 tal anställda. För mer information gå in på www.arecometals.se

Huvudsakliga ansvarsområden
Som Key Account Manager ska du, tillsammans med dina kollegor, ansvara för hela affärsprocessen, från första kundkontakten via förfrågan och inköp till levererad vara. Det innebär att du kommer ha löpande kontakt med företagets kunder och internationella stålleverantörer.

Som Key Account Manager kommer du att arbeta tillsammans med dina kollegor mot nordiska kunder inom främst fordons-, verkstads- och processindustrin men även mot kunder i Europa. Du får ett spännande och omväxlande arbete med det övergripande målet att skapa framgång och tillväxt mot både kund- och leverantörssidan. Arbetet kräver att man är ute hos både kund och leverantör. Med flexibilitet, hög servicegrad, struktur och noggrannhet ska du medverka till att leverera en kundupplevelse som överträffar förväntningarna.

För att ge dig bästa förutsättningar att lyckas i din roll som Key Account Manager kommer du få en gedigen introduktion i samarbete med dina kollegor. På så vis får du god inblick i verksamheten, företagets kunder och leverantörer samt alla affärsprocesser.


Dina egenskaper
Vi söker en entreprenörsdriven och resultatorienterad person som är van att ta stort ansvar och som älskar att bygga relationer. Som förhandlare är du lösningsorienterad och förstår värdet av att kunna leverera bästa kundupplevelse till lägsta risk. Med eget driv och energi skapar du en positiv anda bland kollegor, kunder och partners. Du arbetar gärna självständigt men tycker också om att arbeta i team där du prestigelöst tar ditt ansvar för att bidra till gruppen. Du kan prioritera och är van att arbeta under stress och du lämnar aldrig något åt slumpen. Kontroll, struktur och noggrannhet ger både dig och organisationen en stor trygghet. Din ekonomiska förståelse är god och du har lätt att se kund- och leverantörsperspektivet i alla processer. Som person är du nyfiken, kreativ, affärsmässig och kommunikativ.


Dina kvalifikationer

  • Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial / högskoleutbildning eller liknande inom teknik eller ekonomi och/eller att du har arbetat i liknande befattningar med motsvarande arbetsuppgifter, gärna inom internationell handel. Erfarenhet av stålbranschen är extra meriterande.
  • Du har goda datorkunskaper och kan arbeta i Microsoft Office-programmen såsom Word och Excel.
  • Du har lätt för att lära dig nya affärssystem och andra IT-system.
  • Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska. Kan du prata och skriva på tyska är det meriterande men ej ett krav.
  • B-körkort är ett krav.


Vad kan företaget erbjuda dig?
Du kommer till ett framgångsrikt företag med korta beslutsvägar och trevliga kollegor. Du får arbeta i en internationell miljö där du får uppleva olika affärskulturer. Här får du möjlighet att skapa långsiktiga relationer med spännande kunder, samarbetspartners och leverantörer världen över.
Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt. Företaget erbjuder marknadsmässiga lönevillkor och attraktiva förmåner.

Ansökan och kontakt
Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Skicka ditt CV och ett personligt brev via nedan formulär eller direkt till johan.zeidler@areco.se. Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Johan Zeidler på telefon 0705-47 21 52.

Välkommen med din ansökan!