29 april 2025

Areco släpper loss fantasin och hyllar modet att gå sin egen väg

Från byggplåt till catwalk och modiga hjältar. Areco förvandlar industri till konst och bjuder in till en värld där gränser suddas ut och kreativiteten får fritt spelrum.

Från och med den 1 maj 2025 tar Areco ett djärvt steg framåt med lanseringen av en ny varumärkesstrategi. Med "Dare to be different" sätter Areco mod, kreativitet och mångfald i centrum och tar ett djärvt steg mot framtidens byggbransch. Genom inspirerande berättelser och ett banbrytande modekoncept utmanar Areco industrins normer och visar att plåt kan vara så mycket mer.

Två huvudinitiativ ligger till grund för strategin:

Återlanseringen av Areco-Man
En hyllning till mod, passion och att våga gå sin egen väg. Genom inspirerande berättelser om människor som brutit normen, såsom Robin Álvarez, Sonja Michanek och Viktor Olofsson, lyfter Areco fram individer som förverkligar sina drömmar på sitt eget sätt. Areco-Man är mer än en kampanj, det är en filosofi.

Plåt-Couture: Där industri möter mode
Areco presenterar även ett helt nytt Catwalk-koncept där byggplåtsprodukter omvandlas till modeinspirerade kreationer. Med hjälp av AI-modeller skapas visuellt slående bilder och filmer som smälter samman byggplåt, kultur och samtida uttryck. Från midsommar till julens magi, varje månad lanseras nytt material som speglar mångfald, innovation och kreativitet.

Båda koncepten utgår från samma grundtanke: Att våga vara annorlunda!

Tillsammans skapar dessa två initiativ en röd tråd i företagets kommunikation där både “vad vi gör” och “vad vi står för” förmedlas med tydlighet och känsla.

Med denna satsning vill Areco
• Stärka sitt varumärke och tydliggöra företagets värdegrund.
• Skapa engagemang i sociala medier genom kreativt och nytänkande innehåll.
• Fördjupa kopplingen till samtidskultur och främja mångfald.
• Erbjuda en inspirerande upplevelse först digitalt, med en fysisk uppföljning senare under året, för både kunder och samarbetspartners.

"Vi är redo att ta plats med mod, kreativitet och en passion för att inspirera – håll ögonen öppna!"

För mer information kontakta:
Anita Benke eller Cornelia Rejchtman Vinciguerra
Marknadsavdelningen, Areco
E-post: marknad.steel@areco.se