Publicerat den 3 mars 2020

Säljkoordinator

Areco Metals befinner sig i ett expansivt skede, och söker nu en ansvarsfull och självgående säljkoordinator som är van att arbeta i en internationell affärsmiljö.

Tillsammans med dina kollegor ska du stödja företagets säljorganisation och säkerställa att alla bakomliggande processer i försäljningsarbetet fungerar väl med syftet att uppnå bästa upplevelsen för företagets kunder och samarbetspartners.

Du blir placerad på vårt kontor i Göteborg, och tillträde kan ske omgående.

Om Areco Metals

Areco Metals är ett framgångsrikt företag och en viktig leverantör av stålprodukter till främst den nordiska industrin, men levererar även till industrikunder i övriga Europa. Bolaget ingår i Areco-koncernen och består av tre försäljningsområden. Försäljning av coils från eget lager, försäljning av slittade band, och formatplåt från vårt eget stålservicecenter i Malmö, samt försäljning av specialstål, band, plåt, tråd, smide, gjutgods och rör.

Dina ansvarsområden:

Som Säljkoordinator kommer du att arbeta självständigt och i team med syftet att stödja och säkerställa att försäljningsarbetet blir framgångsrikt för företaget. Du får ett spännande och omväxlande arbete i en internationell miljö. Det innebär att du kommer ha löpande kund- och leverantörs kontakt.

Med hög servicegrad, struktur och noggrannhet kommer du att medverka till att leverera en kundupplevelse som överträffar förväntningarna. Säljkoordinatorn har det övergripande ansvaret för att allt efterarbete och dess processer fungerar enligt önskemål. Bland arbetsuppgifterna kan nämnas:

  • Orderregistrering och kontroll av ordererkännande från kund och leverantör.
  • Transportbokningar och leveransbevakning.
  • Fungera som backup till säljaren vid olika tillfällen.
  • Sköta avstämningar och kontroll av lager, aviseringar och leveranser.
  • Stödja med övriga administrativa göromål i verksamheten så som fakturering.

För att ge dig bästa förutsättningar att lyckas i din roll som säljkoordinator kommer du få en gedigen introduktion i samarbete med dina kollegor. På så vis får du god inblick i verksamheten och alla processer innan du växlar upp till en mer självständig säljkoordinator.

Dina egenskaper:

Vi söker en serviceorienterad och strukturerad person som är orädd och van att ta stort ansvar. Du är lösningsorienterad och förstår värdet av att kunna fatta snabba beslut för att leverera bästa kundupplevelse till lägsta risk. Med eget driv och energi skapar du en positiv anda bland kollegor, kunder och partners.

Du arbetar gärna självständigt men tycker också om att arbeta i team där du prestigelöst tar ditt ansvar för att bidra till gruppen. Du kan prioritera och är van att arbeta under stress och du lämnar aldrig något åt slumpen. Kontroll, struktur och noggrannhet ger både dig och organisationen en stor trygghet. Din ekonomiska förståelse är god och du har lätt att se kund- och leverantörsperspektivet i alla processer. Som person är du nyfiken, kreativ, affärsmässig och kommunikativ.

Dina kvalifikationer:

Du har relevant eftergymnasial utbildning och har arbetat i liknande befattningar med liknande arbetsuppgifter, gärna inom internationell handel.

  • Du har goda datorkunskaper och kan arbeta i Microsoft Office-programmen såsom Word och Excel.
  • Du har lätt för att lära dig nya affärssystem och andra IT-system.
  • Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Kan du prata och skriva på tyska är det meriterande men ej ett krav.
  • B-körkort är ett krav.

Vad kan företaget erbjuda dig?

Du kommer till ett framgångsrikt handelsföretag med korta beslutsvägar och trevliga kollegor. Du får arbeta i en internationell miljö där du får uppleva olika affärskulturer. Här får du möjlighet att skapa långsiktiga relationer med spännande kunder, samarbetspartners och leverantörer världen över. Du får intern produktutbildning och bra introduktion för att komma in i tjänsten på ett snabbt och bra sätt. Företaget erbjuder marknadsmässiga lönevillkor och attraktiva förmåner.

Ansökan

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och vi arbetar med löpande urval. Vi emotser din ansökan så snart som möjligt. Ansökan skickas till johan.zeidler@areco.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Johan Zeidler på telefon 0705-47 21 52, alternativt VD Anders Lindell på telefon 0709-42 12 22.

Välkommen med din ansökan!