areco-karriar04.jpg

Customer Service Coordinator

Areco Profiles >>

Inom Areco tror vi att våra bästa tillgångar som föder framgångar är våra anställdas talanger. Företaget befinner sig i en expansiv och spännande fas med ständig målsättning att hela tiden förnya, förbättra och utveckla sig själv med kunden i fokus. Vi söker nu en Customer Service Coordinator med placering i Malmö.

Tjänsten
I rollen som Customer Service Coordinator kommer du att ha huvudansvaret för att stötta företagets kunder, samt våra säljare internt, och erbjuda dem förstklassig service. Förutom att arbeta med ordermottagning och kundtjänst kommer du också att ansvara för reklamationshantering, genom att säkerställa att reklamationerna förmedlas vidare till rätt avdelning, och avslutas med återkoppling till kunden. Som verktyg i ditt arbete har du affärssystemet Pyramid. Du kommer att ha ett tätt samarbete med företagets säljare, men kommer även att arbeta mot vårt systerbolag Areco Direct, som är en intern kund, med ett 10-tal butiker över landet. Du rapporterar till VDn.

Arbetsuppgifter
• Ordermottagning – lägga in, följa upp och avsluta order i affärssystemet Pyramid
• Kundtjänst – besvara kundfrågor gällande material- och leveransstatus via telefon och e-post
• Viss ekonomi – kreditering vid reklamation och kontering av leverantörsfakturor i fakturaprogrammet Opto
• Ansvar för reklamationshantering – säkerställa uppföljning mot kund

Lämplig bakgrund
Gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och är van vid att arbeta med orderhantering, serviceärenden, ekonomi och reklamationshantering. Har du erfarenhet av kundsupport inom bygghandel är detta meriterande, dock ej ett krav.
Det är däremot ett krav att du har goda kunskaper inom affärssystemet Pyramid samt att du är en van användare av Officepaketet (framför allt Excel). Du behärskar svenska och engelska flytande i såväl tal som skrift. Kunskaper i det tyska språket är ett plus i kanten!

Din personlighet
Vi söker dig som är serviceinriktad och vill erbjuda våra kunder och försäljare förstklassig support. Du är affärsmässig, resultatinriktad och trivs i ett högt arbetstempo där du parerar fler olika arbetsmoment samtidigt. Som person är du glad och positiv och har nära till skratt. Du har ett gott ordningssinne, är självgående och trygg i dig själv.

Ansökan
Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Skicka din CV och ett personligt brev via e-mail till rekryteraren på A-Search, johanna.herrlander@asearch.se, vid frågor ring Johanna på 0723-95 91 06.

Välkommen med din ansökan!








Publicerat den 29 januari 2019